در جریان بیستویکمین نمایشگاه خودرو شانگهای، شرکت چانگان مزدا، حاصل همکاری مشترک میان مزدا موتور ژاپن و چونگچینگ چانگان چین، از دومین خودروی الکتریکی خود با نام مزدا EZ-60 رونمایی کرد؛ یک کراساوور تمامبرقی با طراحی مدرن و امکانات هوشمند که قرار است در سال ۲۰۲۵ روانه بازار چین شود.
پس از موفقیت مزدا EZ-6 که سال گذشته تحت شعار «یو دیان شین جینگ» (ترجمه: تجربهای نوین از رانندگی) معرفی شد، EZ-60 گام بعدی مزدا برای گسترش سبد محصولات الکتریکی در بزرگترین بازار خودرویی جهان است.
طراحی و کارایی
مزدا EZ-60 با بهرهگیری از زبان طراحی مینیمال و روان، نمایی زیبا، پویا و کاملاً امروزی دارد. این خودرو در دو نسخه تمامبرقی (BEV) و پلاگین هیبریدی (PHEV) عرضه خواهد شد تا پاسخگوی سلایق و نیازهای مختلف مشتریان چینی باشد.
در کنار طراحی ظاهری چشمنواز، مزدا به ویژگیهای کلیدی خود مانند «جنباآیتای» (Jinba-Ittai) یا همان «یکپارچگی کامل راننده و خودرو» وفادار مانده است؛ ویژگیای که تجربهای لذتبخش و طبیعی از رانندگی را حتی در محصولات الکتریکی این برند حفظ میکند.
امکانات هوشمند و کابین مدرن
EZ-60 به مجموعهای از فناوریهای هوشمند مجهز است که تجربهای بیدردسر، هم در داخل خودرو و هم در تعامل با محیط بیرون، برای کاربران فراهم میآورد. مزدا با تمرکز بر راحتی و سبک زندگی مدرن، طراحی کابین را بر پایه سادگی، آرامش و کارآمدی انجام داده است.
پیامی از مدیرعامل مزدا
ماساهیرو مورو، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت مزدا موتور، در مراسم رونمایی گفت:
«از معرفی دومین خودروی الکتریکیمان در چین، آنهم در بیستمین سال همکاری با چانگان، بسیار خوشحالیم. مزدا EZ-60 ترکیبی است از روح اصیل مزدا و نوآوریهایی که مشتریان چینی علاقهمند به فناوریهای پیشرفته از ما انتظار دارند. با این خودرو و در ادامهی موفقیت EZ-6، هدف ما دستیابی به افقهای جدید در بازار چین است.»
نگاهی به آینده
مزدا اعلام کرده همچنان به شعار اصلی خود یعنی «شادی رانندگی» پایبند است و با الهام از اصل "Radically Human" یا همان انسانمحوری رادیکال، تلاش میکند تا با ایجاد تجربههای متفاوت، لحظات زندگی را برای مشتریان خود به یادماندنیتر کند.